Nu Afvallen

de beste tips over afslanken, diëten, afvallen en een gezonde levensstijl!



Boost je metabolisme en verbrand vet

Geplaatst door nu-afvallen

Regelmatig trainen is zeer belangrijk als je vet wilt blijven verbranden. Zo ga je constant meer calorieën verbranden. Ons lichaam gebruikt suiker als brandstof. De beste workouts om vet te verbranden zijn diegene die je suikerspiegel omlaaghalen. Hierdoor laat ons lichaam verschillende hormonen los, die vetcellen afbreken en laten vrijkomen in de het bloed. Dit process zorgt ervoor dat het vet circuleert naar de spieren die om brandstof vragen en daardoor gaan we vet verbranden.

Trainen en bewegen helpt ons bij het onderhouden van onze gezondheid en zorgt voor het verbranden van calorieën wat ideaal is voor vetverlies. Gezonde voeding in kleine porties op regelmatige tijdstippen doorheen de dag en regelmatig bewegen helpen mee bij de vetverbranding. Workouts zoals aerobics, cardiovasculaire oefeningen en verschillende vormen van krachttraining of weerstandstraining.

Het belang van regelmatig bewegen


Workouts helpen om je mentale attitude in te stellen om meer voor jezelf te gaan zorgen. Het geeft ook een boost aan je zelfbeeld en je zelfvertrouwen gaat ervan omhoog. Daarnaast maak je dankzij regelmatig bewegen ook minder kans op hartziektes, diabetes, osteoporosis. Zelfs een kleine wandeling per dag kan al een hoop verschil maken! Bewegen helpt ook nog eens om angst, stress, druk en depressieve gevoelens te verminderen. De beste workouts om vlug af te vallen hebben als doel het metabolisme verhogen die op zijn beurt dan weer zorgt voor een hogere verbranding.

Zwemmen

Bij een partijtje zwemmen of zelfs gewoon wat spelen in het water kun je al vlug 500 calorieën per uur verbranden. Zo kun je jezelf slank zwemmen. Varieren tussen schoolslag, crawl of andere zwemvormen kunnen je helpen om je hele lichaam te trainen.

Fietsen

Fietsen is een lage impact oefeningen dat hoge resultaten kan opleveren. Tijdens het fietsen kun je al snel 1000 calorien per uur verbranden. Het stimuleert de aanmaak van endorphine, geeft je metabolisme een boost, bouwt kracht op in je onderlichaam en voorziet je van een goede cardiovasculaire workout. Dit is echt een van de beste workouts om vet mee te verbranden.

Tennis

Een uurtje tennis spelen is zo voorbij en je hebt al gauw 600 calorieën verbrand! Het is een zeer leuke manier van gewicht verliezen. Het traint je armen, benen en buikspieren waardoor je kracht opbouwt en nog meer calorieën verbrant. Het maakt je spieren en botten ook sterker.

Hoge Intensiteit Interval Training (HIIT)

Een HIIT workout helpt enorm om je metabolisme een boost te geven en verbrand enorm veel calorieën. Niet alleen tijdens de training maar doorheen de hele dag! Het verhoogt je areobische activiteit aangezien je deze oefeningen per interval uitvoert. Je kunt een HIIT doen met fietsen, gewichtheffen of lopen.

Cross fit workouts

Deze workouts zijn meer bedoeld voor mensen die al wat ervaring hebben met trainen. Crossfit trainingen bevatten uithoudings oefeningen, gewichtheffen, snelheid, kettlebel oefeningen. Hier ga je in circuits of series trainen. Binnen een training kun je wel eens 50 push-ups, 30 pull-ups, 50 sit-ups en 50 squats gaan uitoefenen. Het geeft je metabolisme een boost, verbrandt een pak calorieën en bouwt je kracht en spiermassa op. Dit is in feite een van de beste manieren om snel af te vallen en in vorm te raken.

Regelmatig trainen is belangrijk als je op een gezonde manier gewicht wil verliezen. Effectief trainen kan er voor zorgen dat je snel je doelen bereikt.

Reactie toevoegen